Informatie Kabouters

Iedere zaterdag van 10:30 tot 12:30 draaien wij de Kabouters.

Kabouter zijn betekend: het doen van uitdagende scoutingtechnieken zoals kampvuur maken of pionieren. Maar ook leren koken op het kampvuur en leren over de natuur. Wij zijn veel buiten want wij zijn niet bang van een spatje regen. Door veel buiten te zijn leer je ook nog veel over de natuur. Ook moet je als kabouter goed kunnen samenwerken met je mede-scouts. Naast de uitdagende scoutingtechnieken doen we veel aan sport en spel. We spelen dan een potje levend kwartet of onze favoriet; bulldogen. Daarnaast zetten wij ons in voor anderen, zoals bij operatie Schoenendoos. Hierbij vullen wij schoenendozen met o.a speelgoed en sturen deze op naar kinderen in derde wereld landen.

Zomerkamp
Het maken van veel plezier is natuurlijk het belangrijkst. Vooral als wij op zomerkamp gaan. Een week vol spellen, activiteiten en natuurlijk kamperen (zonder je ouders) Dit is natuurlijk super spannend maar hiervoor oefenen wij door het jaar heen door middel van leuke weekendjes. Tijdens deze weekendjes blijf je één of twee nachtjes slapen en doen we allerlei activiteiten.

Leiding
De groep kabouters worden begeleid door Sarah, Fieke, Femke, Miro en Nova. Allen al jaren lid bij Scouting Vught Noord. Wij zorgen ervoor dat er iedere week iets leuks op het programma staat. Waarbij wij er voor willen zorgen dat de kabouters o.a veel leren over scouting, het buitenleven, veiligheid en gezondheid. Lijkt het je leuk om mee te doen? Aarzel niet en kom gerust een dagje meedraaien!

Voor vragen kun je altijd mailen naar kabouterssvn@outlook.com
Tot snel!