Scouting Vught-Noord is Schoenmaatje!

20 november 2015 | Posted by Bonnie van der Beek in Uncategorized

Bij Scouting Vught-Noord doen kinderen deze maand mee met actie Schoenmaatjes. Zij vullen schoenendozen met schoolspullen en cadeautjes voor kinderen in arme landen.

Scouting Vught-Noord doet al voor het 12e jaar mee aan de actie Schoenmaatjes. Een van de doelen uit de spelvisie van Scouting luidt: “samen stappen we met veel plezier op de wereld af, dat verbindt ons onderling.” We vinden het belangrijk dat kinderen de wereld om hen heen, maar ook de wereld daarbuiten via het Scoutingspel kunnen ontdekken en leren hun steentje bij te dragen aan het beter maken van die wereld. De groepen Bevers, Kabouters, Gidsen, Ruitergidsen en Ruitersherpa’s hebben ook dit jaar weer veel dozen prachtig versierd en gevuld met nuttige spulletjes en speelgoed.

Schoenmaatjes is een actie van de ontwikkelingsorganisatie Edukans waarbij kinderen in Nederland een schoenendoos vullen met schoolspullen, toiletartikelen en speelgoed voor kinderen in arme landen. De afgelopen jaren zijn 2 miljoen kinderen verrast met een prachtig cadeau.

Tot eind november kunnen de schoenendozen worden gevuld. De dozen worden in het voorjaar uitgedeeld in landen als Roemenië, Oeganda, Malawi en Irak. Veel kinderen daar leven in moeilijke omstandigheden. Een schoenendoos is voor hen een cadeau om nooit te vergeten. Dit jaar geeft Edukans ook aandacht aan kinderen van de vele vluchtelingen binnen Europa.

Edukans vindt dat ieder kind in de wereld recht heeft op onderwijs. Ze steunt daarom onderwijsprojecten in ontwikkelingslanden, maar betrekt ook Nederlandse leerlingen bij ontwikkelingssamenwerking. Bijvoorbeeld met de actie Schoenmaatjes. Edukans is een kans op onderwijs voor alle kinderen!

Scouting Vught-Noord ondersteunt de actie Schoenmaatjes van Edukans van harte.
U kunt Edukans steunen met eehttp://www.edukans.nl/donatie/steun-ons/

Schoenmaatjes-banner-300x250