Word lid!

Dus Scouting lijkt jou leuk?

Jij houdt wel van spanning, avontuur en de natuur? Wil je elke zaterdagochtend supergave spelletjes doen met gezellige vriendjes of vriendinnetjes? Of wil je ook soms knutselen of zelfs een vuurtje stoken? Zoek dan niet verder, bij Scouting Vught-Noord kan het allemaal! Bekijk onder het kopje speltakken welke speltak precies voor jou bedoeld is!

Net als voetbal en hockey heeft Scouting ook zijn eigen clubkleding, genaamd de Scoutfit. Bij Scouting Vught-Noord dragen we de blouse (verschillende kleuren voor verschillende leeftijdsgroepen) en de groepsdas. De blouse is lekker stevig en makkelijk schoon te maken, wat het kan natuurlijk gebeuren dat je een keer vies wordt als je bijvoorbeeld over een slootje springt.

Scouting heeft ook enkele tradities. Elke groep heeft een installatie voor nieuwe leden, waarbij je na het opzeggen van de wet en belofte echt helemaal bij de speltak hoort. Daarmee verdien je de eerste insignes op je blouse: het landelijke Scouting insigne, het speltak teken en een naambandje van Scouting Vught-Noord. Zo kan iedereen zien bij welke speltak bij welke Scouting groep je hoort.

Je mag geheel vrijblijvend een paar keer mee doen met de speltak om te zien dat Scouting echt zo leuk en uitdagend is als dat wij zeggen dat het is. Als je het leuk vindt, krijg je van de leiding een inschrijfformulier mee naar huis. Dit vul je dan samen met je papa of mama in en als je het dan inlevert ben je officieel lid van Scouting Vught-Noord!

Laat je ouders en verzorgers ook nog even de volgende informatie lezen.

Voor ouders en verzorgers

Scouting Vught-Noord staat open voor iedereen vanaf 5 jaar. Onze op leeftijd gebaseerde speltakken zorgen ervoor dat uw kind bij leeftijdsgenootjes in een groep komt. Elk leidingteam bestaat uit door Scouting Nederland gekwalificeerde leiding en zorgen wekelijks voor een leuk programma in een prettige omgeving.

Scouting is een van de goedkoopste vrije tijds bestedingen. Naast de maandelijkse contributie, vermeld op elke speltak informatie pagina, bestaat de rest van de kosten uit enkele bijdragen voor speciale programma’s, zoals weekendjes of kooklessen voor sommige groepen. Ook het zomerkamp, zeven dagen kamp op locatie, kent een bijdrage om de accommodatie, programma’s en dergelijken te bekostigen.

Heeft u nog vragen? Neem contact op met de teamleider van de betreffende speltak. Zie de betreffende speltakpagina voor de contactgegevens.

Mocht u uw zoon/dochter willen inschrijven, dient u het aanmeldingsformulier uit te printen en in te leveren bij de leiding van de betreffende speltak. Zie de link hieronder voor het aanmeldformulier:

Digitaal-aanmeldingsformulier-jeugdleden-svn