Informatie Verkenners

Verkenners bij het eindpunt van de hike

De Verkenners van Scouting Vught-Noord zijn jongens van de leeftijd 11 t/m 14 jaar. Wij draaien op zaterdagochtend van 10:30 tot 13:00 bij de blokhut aan de Loonsebaan.

De meeste activiteiten waar mensen aan denken bij scouting doe je bij de verkenners: vuurtjes stoken, pionieren, tochten lopen met verschillende technieken. Ook zoeken we de spanning op met zelf gebouwde hoogteparcours, kabelbanen, abseilen. Maar naast al het scouting gebeuren zijn we ook nog bezig met sport en spel, zoals Britse Buldog of een potje voetbal.

We hebben door het jaar heen een aantal weekendkampjes en aan het einde van het (school)jaar gaan we een week op zomerkamp. Het zomerkamp is meestal primitief, zoals koken op houtvuur, zelf je tafels en banken knopen en soms zelfs zonder stromend water.

Mocht dit alles je erg leuk lijken kom dan gerust een keertje kijken op zaterdagochtend!

Verkenners

Vanaf het scoutingjaar waarin het juniorlid 11 jaar is; in september 11 of vóór 1 januari 11
Teamleider: Stijn v.d. Horst

verkenners@scoutingvughtnoord.nl