Informatie Bevers

Wat zijn Bevers?

Ja, Bevers zijn dieren, maar het is ook de jongste speltak binnen Scouting. De kinderen van 5 tot en met 7 jaar worden bij Scouting Bevers genoemd. De Bevers is een gemengde groep, jongens en meisjes bij elkaar. Bij de Bevers ligt de nadruk op het spelen in de natuur. Ze doen samen met andere kinderen leuke spelletjes in een veilige omgeving. Zo leren ze spelenderwijs samen te werken onder leiding van deskundige vrijwilligers. De Bevers spelen in het thema Hotsjietonia en gebruiken hierbij hun fantasie. Dit draagt bij aan de ontwikkeling van de kinderen. Je herkent de Bevers aan hun rode scoutfit (blouse) en hun Bever-insigne.

Wat kun je verwachten van de Bevers?

Het verhaal van de bevers speelt zich af in het dorp Hotsjietonia. Hierin wonen verschillende themafiguren: Stuiter, Stanley Stekker, Professor Plof, Fleur en Keet Kleur, Bas Bos, Rebbel, Sterre en Steven Stroom, Noa en Rozemarijn. Stuiter is een 6 jarig kind en de hoofdfiguur in de verhalen van Hotsjietonia. Stuiter is dol op spelletjes en houdt ervan lekker actief bezig te zijn. Stuiter staat op de (nieuwe) groepsbadge van de bevers. Elk figuur uit Hotsjietonia heeft zijn of haar eigen kwaliteiten en eigenschappen. Zo gaan de bevers de ene keer een spelletje doen met Stuiter en de andere keer koken met Rozemarijn of het bos in met Bas Bos. Door de verschillende figuren hebben de bevers een gevarieerd programma aanbod, zodat ze elke week een ander spannend programma aangeboden krijgen.

Lijkt het je leuk om een keer te komen kijken, alleen of met een vriendje, kom dan gerust een keer langs op zaterdagochtend! Voor vragen of meer informatie kunt u mailen naar: bevers.svn@gmail.com.

Hopelijk tot snel,

Groetjes van de Bevers

Bevers:

Vanaf het scoutingjaar waarin het juniorlid 5 jaar is; in september 5 of vóór 1 januari 5.
bevers.svn@gmail.com

€ 10,50 per maand