Onze Gidsen over de RSW

9 mei 2016 | Posted by Bonnie van der Beek in Uncategorized

Afgelopen weekend vanaf vrijdag 6 mei zijn zes van onze stoere Gidsen het avontuur van de Regionale Scoutingwedstrijden aangegaan. Zij gingen de competitie aan met wel 26 andere scoutinggroepen. Wij vroegen of ze een stukje over hun ervaringen wilden schrijven zodat we dit op onze website konden plaatsen en gelukkig dat wilden ze. Daarnaast willen wij ook meteen van de gelegenheid gebruik maken om vanuit alle leiding, vrijwilligers & het bestuur van Scouting Vught-Noord ze alle succes te wensen voor aankomend weekend. Meiden zet hem op & bovenal heel veel plezier gewenst!  🙂

De gidsen van Scouting Vught-Noord bij de RSW

Onze RSW ervaring

Na 3 jaar voorbereidingen durfden we eindelijk de stap te zetten, we hadden besloten om naar de RSW te gaan! We gingen er naar toe met de gedachte: “Als we maar geen laatste worden”. Dat is gelukt. We gingen vooral voor de gezelligheid. We hebben wel op punten gelet, maar dat was niet het belangrijkste. Tijdens het koken, gezellig spellen spelen en creatief knutselen hebben we blijkbaar toch best veel punten behaald! Dat hadden wij helemaal niet door! Dus toen wij aan het einde van de RSW naar de sluiting liepen, hoopten we maar dat we een na laatste of hoger waren. Toen uiteindelijk bleek dat we al in de top 10 zaten, konden we het echt niet meer geloven! Daarna bleek ook dat we in de top 5 zaten. We waren geen 5e, we waren geen 4e maar het bleek dat we 2e waren geworden en automatisch een plek hadden behaald voor de LSW!

Je hoeft dus helemaal geen paroba (patrouille, ronde of bak) te zijn die alle knopen uit het hoofd kent, of alle routetechnieken zo kan opnoemen om een plek op de LSW te kunnen bemachtigen.

We komen net terug van de RSW en het was echt heel leuk. Je leert heel veel andere scouts kennen. Het is dus echt een aanrader!

XXX De Rainbowbunnies (a.k.a. Isa, Roos, Miró, Marisa, Roza en Femke)

Gidsen Scouting Vught-Noord

scorelijst RSW - Gidsen Scouting Vught-Noord op 2e plaats